Milla Mäkelä start­taa SM-kau­teen uudella kil­pu­ril­la – sarjaan ki­sa­kus­ke­ja val­mis­ta­nees­ta ki­sa­vii­kon­lo­pus­ta kaksi voittoa

Siikalatva/Rantsila
Mäkelä Racing Teamin Milla Mäkelä ajaa tänä vuonna V8 Thunder-sarjaa ainakin SM-tasolla. Syksymmällä tiimi linjaa, tavoitteleeko Milla myös NEZ-mestaruutta. Viikonloppuna tuli testikisoissa kaksi voittoa.
Mäkelä Racing Teamin Milla Mäkelä ajaa tänä vuonna V8 Thunder-sarjaa ainakin SM-tasolla. Syksymmällä tiimi linjaa, tavoitteleeko Milla myös NEZ-mestaruutta. Viikonloppuna tuli testikisoissa kaksi voittoa.
Kuva: JiiVee Korpela

Botniaringin radalla ajettiin viime viikonloppuna V8 Thunder-luokan autoilla kilpaa SM-sarjan säännöillä. Vielä ei päästy ajamaan SM-sarjaa, koska koronakevään vuoksi virallinen kisakalenteri avataan vasta elokuussa.

Mäkelä Racing Teamin Milla Mäkelälle viikonloppu oli onnistunut niin, että hän ajoi uudella kisa-autollaan voittajana maaliin kumpanakin päivänä.

Uuteen kilpailukauteen, uudella autolla valmistautuakseen Milla Mäkelä ajoi kilpaa Botniaringillä jo kesäkuussa avoimessa GT-luokassa, johon kisa-autoa olisi saanut virittää. Mäkelän autoa ei viritetty, vaan kisapäivät ajettiin V8 Thunder-luokan sääntöjen mukaan varustetulla autolla. Hän sijottui toiseksi ja neljänneksi.

Viime viikonlopun kisakaan ei ollut vielä SM-sarjan osakilpailu, mutta sen järjestivät SM-sarjan järjestäjät ja kilpailu ajettiin luokan oikeilla säännöillä.

– Kumpanakin päivänä tulin molemmat lähdöt ykkösenä maaliin. Aika-ajossa olin kolmas, mutta sain hyvän lähdön, josta nousin jo ekakierroksella kärkeen. Olin 16 sekuntia edellä toiseksi tulleeseen maalissa. Toinen kisalähtö sunnuntaina oli tiukempi. Sain nopeimmalla kierrosajalla paalupaikan. Kisan puoleen väliin olin kärjessä, mutta toisena ajanut nousi edelleni, kun minulla tuli jarruihin ongelmia. Olin tuomassa jo autoa kakkospaikalla maaliin, kun Miemoisilla hajosi auto. Tulinkin toisen epäonnen vuoksi maaliviivan yli ensimmäisenä. Siinä sitten ihmettelin, mitä tapahtui.

Tämänhetkisen Rata-SM kalenterin mukaan 22.–23.8 elokuuta sarja alkaa Botniaringillä. 12.–13. syyskuuta ajetaan Alastarossa, jonne FIA on myöntänyt V8 Thunder-luokalle lisäksi North European Zone-arvon.

– Meidän suunnitelma on keskittyä SM-sarjaan ja katsoa sitten Alastaron jälkeen, että onko tulosten, maailman tilanteen ja oman kisabudjetin kannalta järkevää lähteä lokakuussa Ruotsin ja Saksan kisoihin ajamaan NEZ-mestaruudesta.