Lataa nyt: Sii­ka­jo­ki­laak­so-so­vel­lus pitää sinut kiinni pai­kal­lis­uu­ti­sis­sa

Yle: Py­hän­tä­läi­nen ruo­ka­kon­ser­ni Fodelia on kas­vat­ta­nut lii­ke­vaih­toaan al­ku­vuon­na, mutta verk­ko­kaup­pa­toi­min­nois­sa haetaan sääs­tö­jä

Pyhäntäläisen ruokakonserni Fodelian liikevaihto ja kannattavuus ovat nousseet alkuvuonna, mutta yhtiö hakee säästöjä verkkokauppatoiminnoista, kertoo Yle.

Muun muassa kuluttajille suunnattu Feelian verkkoruokakauppa Fodnet on jäänyt sille asetetuista tavoitteista. Myös konsernin muissa kuluttajatuoteyksiköissä on jo sopeutettu toimintoja.

Konserni on vähentänyt yhteensä noin kymmenen työntekijää tuotannosta ja johdosta, kertoo Fodelian toimitusjohtaja Mikko Tahkola Ylelle.

Kunnille ja yrityksille suunnatussa ruokapalvelumallissa on ollut myös ongelmia, eikä malli ole alkanut odotetusti yhdessä henkilöstövuokrausyhtiö Baronan kanssa. Ateriapalvelu Feelia Foodservice on sen sijaan tehnyt isoja sopimuksia muun muassa kunta- ja hoivapuolelle.

Fodelia työllistää 130 työntekijää, joista suurin osa on Pyhännällä.